Dax igen

Det var längesedan jag skrev på min gamla blogg.

Livet går upp och ner och jag har väl kanske insett att jag inte kan förbättra/förändra världen genom min blogg;). Det verkar i alla fall inte som det går riktigt bra med allt eländes elände man får läsa och höra om.

Men som tur är - är inte världen så eländig. Det är bara det att press radio och TV ”bara” skriver om elände eftersom det tydligen är det vi vill läsa?

Nå i alla fall detta lilla inlägg var tänkt att handla om min lilla resa till Junior-VM i Polen.

Från början hade jag tänkt åka ner 2-3 dagar i anslutning med att en av mina aktiva Suldan Hassan skall springa 5000m. Men ångrade mig veckan innan då det uppstod en möjlighet att hänga på landslaget eftersom dom hade några platser över på sin resa dit.

Sagt och gjort. Det fick bli en längre resa på 10-talet dagar och kombinera med en liten semester.

Men första problemet uppstod när jag skulle boka rum, för vi hemmortstränare får inte bo på samma hotell som landslaget. Började då leta på internet efter ett rum på 10dagar på samma hotell. Fanns inga. Vad gör man. OK jag letar efter ett rum första natten så tar vi en dag i sänder. Sagt och gjort bokade ett rum utan att veta ett skit var det låg i staden. Döm om min förvåning när jag tog en taxi dit att jag såg tävlingsarenan från fönstret på hotellet. Halleluja. Kostnad den natten ca 400kr.

Nästa dag gör jag samma sak. Hamnade en bit utanför stan denna gången i en riktigt fin lägenhet. Taxin dit som tog ca 20min kostade 85kr! Två nätter räddade.

 Utsikt från mitt hotel och uteplatsen....

Samma sak natten efter. Lite dyrare hotell (600kr) tog taxi dit för 56kr. Till min förvåning var det ett riktigt lyxhotell och hela IAAFs höjdare råkade bo där.

Här sitter jag och äter frukost på morgonen när en gentleman kommer fram skakar hand med mig och önskar mig "god morning". Han uppenbarligen blandar ihop mig med någon annan. Mannen är, tro det eller ej, SEBASTIAN COE. "O My God" som Khaddi brukar säga.

Mellan hotellnätterna sitter hela Svenska laget tränare, ledare tillsammans på läktaren och hejar på våra. Svenska laget verkligen äger stadion och har den absolut bästa hejarklacken. Här träffar man också gamla kompisar från hela landet som man lärt känna genom åren. Kan man ha det bättre?

Nu har jag faktiskt lyckats boka 3 nätter på samma ställe. Kostnad 350kr per natt och antagligen inte lika lyxigt som i natt. Tar en taxi dit så man hittar. Spännande är det…

Fortsättning följer … kanske…

 

 Träffade min "lille" kompis från Malmö igen.

Ha d GÖTT…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0