Förbjud allt....

Med tanke på senaste debatt om boxning eftersom Frida Wallberg olyckligt gick på en regal smäll och därav en hjärnblödning. Jag gillar inte boxning själv. Och ännu värre tycker jag att den nya folksporten MMA  är. Jag kan inte förstå de som vill utöva och än mindre de som vill titta på denna misshandel av varandra. Tycker dessutom att det inte är så speciellt bra för ungdomar att växa upp och försköna denna konst. Men det är ju mycket lilla jag inte förstå.

 

 

 

 

 

Jag tror inte att förbjuda det tyvärr skulle göra någon större nytta. Upplysnings är nog det som skulle kunna rädda oss från skiten. Men som vanligt är de kommersiella krafterna starkare än sunt förnuft.

 

När vi ändå är igång ......

Förbjud all bilkörning eftersom det ju dör människor i trafiken hela tiden.

Förbjud lek på förskolor för man kan ju faktiskt dö av det!

Förbjud cykling – det är ju helt livsfarligt!

Förbjud all badning i sommar för risken finns att man drunknar !

 

Fram för nollvision i ALLT  då får vi ett fantastisk samhälle att leva i..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0