Lite ny inriktning på bloggen

Alla MÅSTE ju utvecklas säger "experterna" annars stagnerar man. Haleluija. Då får jag väl göra det med min blogg också då. Ändringen blir, kanske tyvärr för en del, att jag inte har som huvudmål att, ”alltid” försöka vara positiv. För det har jag ändå inte lyckats! !

 

 

Den nya inriktningen blir mer ateistisk humanistisk  och att mera åskådliggöra orättvisor och andra dumheter i samhället! Och uppmärksammande av nya sjuka trender i samhället. Den som lever får läsa om hen vill !

 

Det betyder nog att jag kommer att bli ytterligare tuffare i min argumentation. Nu är jag nämligen så djävla trött på mjäkigheten/undfallenheten mot de sjuka ekonomiska krafterna och andra tendenser i samhället.

 

 

Däremot skall jag försöka hålla en lägre profil vid muntliga diskussioner istället. Eftersom jag har svårt att hålla känslorna i styr och upplever att jag för ofta misstolkas beroende på min, enligt många hävdar, aggressiv utstrålning.

 

Många gånger har det väl slagit mig att va fan lägger jag mig inte bara ner och skiter i allt och alla. Vilket märks när det blir tomt på sidorna ! Kanske det skulle vara lugnast för mig själv och jag har försökt. Men det tar inte lång tid innan det börjar klia i fingrarna och snurra runt i min lilla hjärna innan jag är sugen på att skriva av mig igen! Det är kanske lite av en sjukdom?

Men vad är meningen med livet funderar man ju på emellanåt? Speciellt om man som jag är ateist och inte har ett fritt inträde i himmelriket (alt. helvetet) att se fram emot. Kanske skall man försöka uppmärksamma lite av alla fruktansvärda orättvisor så länge man finns här på jorden? Kanske det är meningen med livet? 

 

 

Är vi många som vill ha förändring så går det faktiskt att påverka hela länders förehavanden ute i världen. Varje enskild människa är faktiskt viktig. Ett bra exempel är väl när hela världen protesterade mot kriget i Vietnam vilket med all säkerhet påverkade USA att sluta kriget tidigare än man planerat. Eller när hela världen protesterade mot Apartheid i Sydafrika. Någon enskild människa startade säkert snöbollarna som sedan rullade vidare.

Något måste man ju fylla sitt liv med som känns bra ? Förutom när någon hånar en oavsett vad man skriver. Men man får inte ge sig för de destruktiva krafterna för vad händer i samhället då? 

 

Den som lever får se och de som vill  fortsätta läsa är välkomna..

 


Kommentarer
Postat av: Berndt Hallberg

Vanligt i dom flesta sammanhang och jämförelser är enl min uppfattning:
Dom bäst bemedlade med resurser tycker oftast att rättvisa råder och att det är upp till var och en om dom ska "lyckas"
Mellanklassen som ser både uppåt och neråt i ekonomirangordningen tycker att det är ganska ok och känner sig hyfsat nöjda,dom vet att många har det betydligt sämre men är ändå ganska medvetna om orättvisorna men blundar och stretar vidare ic sin vardag och upplever ett visst mått av maktlöshet.
Sen har vi den klassen vi benämner socialgrupp 3 som bara ser orättvisor och dom har naturligtvis rätt utifrån sitt synsätt och vet inte hur dom ska avancera i hierarkin. Hade "alla" när vi va små och växte upp fått liknande förutsättningar ekonomiskt,utbildning med engagerade föräldrar o.s.v.så skulle självklart betydligt färre hamnat utanför det vi kallar ett normalt och humant liv i vuxen ålder. Visst är det lite skevt när ett land som Sverige blir rikare och rikare totalt sett och det ändå resulterar i så stort utanförskap. Alla "kan" vara vinnare men segerpremien behöver inte vara så stor att det blir så många förlorare. Kanske ingen sanning men så tycker jag som kommentar till ditt inlägg Curre.

2013-02-07 @ 15:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0