Varför så tyst ?

Ytterligare en paus för eftertanke!

Varför håller man på med bloggandet egentligen?  Läste själv igenom  ”syftet med bloggen” och blev lite gladare.

Men bloggen är som livet. Ibland är man glad med mycket energi – vissa perioder är man mindre glad och har mindre energi. Bara att acceptera.

En av anledningarna är nog allt runt Islam och muslimernas bråk runt om i världen just nu. Va trött man blir...Vad tycker  man om det? Jag vet faktiskt inte, mer än att min övertygelse om att religioner är mer till ondo än godo stärks för varje dag. Visst är tro och religion bra för många människor MEN minst lika många mår dåligt  av det i många olika former av förtryck som tex kvinnoförtryck, sexuellt förtryck, brist på yttrandefrihet, brist på pressfrihet, brist på demokrati  för att inte tala om alla krig och allt annat elände som religiösa olikheter skapat och skapar i världen.

Några människor, glädjer jag i alla fall, som säger att dom uppskattar Curres tankar. Det kanske räcker för att fortsätta? Det ger mig i alla fall en viss bekräftelse/lycka, som vi väl alla behöver ibland.

Men det förändrar ju egentligen ingenting – så varför blogga? Rent egoistiskt ger det mig en viss form av tillfredsställelse att man i alla fall försökt och inte helt ger upp mot alla religiösa och ekonomiska krafter!

Eller som en klok man sa ”Ingen kan komma och säga att man inte har försökt i alla fall ”. Och det känns ju också bra..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0