Ryanairs affärsidé

Jag och Lena drabbades när vi åkte  Ryanair i somras. Det gick att skriva ut boardingkorten till utresan men inte till hemresan, eftersom det måste göras tidigast  7 dygn innan själva hemresan. Det gör vi på flygplatsen innan avgången tänkte vi. Var på flygplatsen 2 ½ timma innan avgång men utskriften måste göras senast 3 timmar innan. Kostnad 2x800kr. Tack för det.

 

En rolig historia om Ryan Airs affärside


På ett hotell i Dublin, Irland, gick Ryanairs VD Michael O´Leary 
till baren och bad om en öl. Bartendern  nickade och sade: 
- Något förbluffad svarade O'Leary,  Det var billigt, och betalade. 
- Ja, vi försöker ligga steget före konkurrenterna, sade bartendern. Vi har den billigaste öl i Irland.

- Det är anmärkningsvärt var Michael kommentarer.
- Jag ser att du inte har något glas med dig, så du kommer förmodligen att behöva ett av våra. Det kosta 3 €  extra.
- O'Leary surade, men betalade. Han tog sin öl och gick mot en stol för att sätta sig.
 -Ah, du vill sitta ner, sade bartendern. Det blir 2€ extra. Du kunde ha reserverat stol innan då kostar det bara 1€. Jag tror också att du kan vara för stor för den stolen, sir, men då får du sitta på armstödet.
- Michael försöker sätta sig på stolen. Men den var för liten och klagar på att ingen skulle kunna sitta på den lilla stolen.
- Om du inte får plats i den stolen måste du betala en extra avgift på € 4,00 för din plats, sir.
- O'Leary svor för sig själv, men betalade.
- Jag ser att du har tagit din bärbara dator med dig, tillade bartendern. Eftersom det inte var förbokat kommer det kosta ytterligare  3 €"
- O'Leary var så irriterad att han gick tillbaka till baren, slog hans öl på disken och skrek, "Det här är löjligt, jag vill prata med chefen"."


- Ah, jag ser att du vill använda disken, säger bartendern. Det kostar 2 € tack."
O'Learys ansikte var rött av ilska. - Vet du vem jag är?
- Det är klart jag gör Mr O'Leary,
- Jag har fått nog. Vilken typ av hotell är detta? Jag komma in för en drink och du behandlar mig såhär. Jag insisterar på att tala med chefen!
- Javisst, här är hans e-postadress, eller om du vill kan du kontakta honom mellan 9 och 9,10 varje morgon, måndag till tisdag på detta fria telefonnummer. Samtalen är gratis, tills du börjar prata med telefonisten då är avgift endast  0,10€ per sekund
- Jag kommer aldrig att använda denna bar igen skrek  Ryanairs VD  Michael O’Leary,

-OK sir, men kom ihåg, vi är det enda hotellet i Irland som säljer öl för 1€! 


Kommentarer
Postat av: Carina

Många gånger är det så att du får vad du betalar för.Att åka med Ryan är en chansning som ibland funkar ibland inte.

2012-10-01 @ 06:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0