Ett år har gått

För ett år sedan skrev jag ”58 år och nykär” i denna blogg.

 

 

Nu ett år senare vill jag bara  meddela att allt går fortsatt bra. Man vet ju faktiskt aldrig. Mycket bra till och med faktiskt. Jag och min kära fru Lena har inte haft det bättre på mååånga år. I flera år  gick vi runt varandra och nästan undvek att prata med varandra under alldeles för långa perioder. Nu längtar vi båda att komma hem, prata, skratta och bara umgås. Svårt att förklara men ett 2.a nytt liv har öppnat sig för oss.

Fråga inte hur det gick till och det är naturligtvis inte helt perfekt varje dag. Men nu funkar det bra 90% av tiden mot 10 % när det var som allra värst om man skall försöka förklara matematiskt!  Kan väl tillägga att vi också haft proffesionell hjälp utifrån.           

 

Tror fortfarande inte det finns någon exakt perfekt kvinna för en man eller ett par som är ämnat för exakt varandra.  Nej det är ett samspel ”parterna emellan” för att ha det bra. Försöka att förstå varandra, respektera varandras olikheter och avigsidor för det har vi alla. Tänk er själva att behöva bo ihop med en så snurrig, tankspridd, glömsk och i vissa lägen väldigt intensiv individ som mig. Inte lätt alla gånger. Lena har också både positiva och mindre positiva sidor som alla andra levande varelser. Konstigt för nu ser jag bara dom positiva mot tidigare då jag bara såg dom mindre bra egenskaperna.

 

Kan ju inte säga hur det går i framtiden för oss. Men vi bestämt oss att inte se tillbaka och försöka att inte hänga upp sig på småsaker. Samtidigt försöka hitta de små händelser som håller kärleken vid liv och framför allt prata med varandra och försöka förstå. Ett litet kärleks SMS sitter aldrig fel mitt på dagen heller, bara som ett litet tips.

 

 Kan inte undanhålla er en bild på våra 3 underbara barn, tagit vid vår äldsta dotter Jennys bröllop i somras.

 

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cristiana

Bra skrivet Curre och så otroligt kul att läsa med tanke på all skilsmässostatistik som vi ständigt blir påminda om.
Love IS a marvellous thing!
Cris

2012-10-11 @ 07:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0