Curre i Ring P1

Min kommentar i Ring P1 idag mellan Kl: 9.45 – 9.50 efter gårdagens båda debattörer som enligt mitt förmenande gav en orättvis bild av Zlatan Ibrahimovic. Här kommer mitt svar i skriftlig form !

------------------------------------------------------------------------------------

Visst var Zlatan lite stöddig och stökig i sin ungdom. Och det var innan han riktigt hade bevisat sin storhet som fotbollspelare. Många, tyvärr inte minst människor i min ålder, runt 60 år o äldre, skapade sig då en uppfattning av ZLATAN som person som man nu inte vill ändra på av någon oförstårlig anledning.

Detta trots att ZLATAN i 10 år nu visat vilken fantastisk fotbollsspelare han är. Trots att lagen han spelat i  vunnit landets högsta liga 9 av 10 år. Kan ju knappast  vara en ren  tillfällighet! Han har vunnit Guldbollen som bästa Svenska fotbollspelare de senaste 5 åren och får det med största sannolikhet i år också! Han har till och med blivit en riktig måltjuv på ”gamledar” och vunnit skytteligan de senaste åren. Vad mer kan man begära? Den som inte kan se och numera erkänna att Zlatan är en gudabenådad fotbollsspelare är förblindad av någon form av hat emot honom.

En del hävdar att ZLATAN är inte är lagspelare och tar för mycket plats. Precis tvärt om som lagkapten sprider han ju självförtroende – glädje i laget. Tror ni Zlatan mutat till sig lagledarbindeln eller att Hamren är en idiot som ger honom det? Såg ni senast när han kramade om Sana när han som nybörjare missade ett helt öppet läge vid 3-4 mot Tyskland – när både Elmander o Zlatan var helt fria. Elmander blev rasande och rusar mot Sana som om han skulle ge honom en propp. Vad gjorde Zlatan – jo klappade om killen. Eller var ni på toaletten då också eller blundade ni då.

En del säger att ZLATAN är dålig i landslaget. Helt fel  igen!!  . Många, speciellt de som av någon anledning inte gillar Zlatan har alldeles för stora krav och förväntningar på att han skall göra hela landslaget. Han skall lägga mål i varje anfall. Han får aldrig göra en felpass, han måste springa på varje boll…..! Så funkar det inte ! En spelare gör inte ett helt lag men Zlatan gör stor skillnad i alla lag! Har ni redan glömt att Zlatan har avgjort flera  landskamper inte minst med kanonskotten i krysset mot Ungern, eller klacken mot Italien EM 2004, drömmålet mot Frankrike….. Eller nu senast mot Tyskland där Zlatan startade den fantastiska upphämtningen och förde laget till oavgjort/”segern”. Bara Henrik Larsson har gjort fler landslagsmål i modern på sina 108 landskamper (37) – Zlatan är uppe i 35 på i 84 landskamper. Skall vi slå vad att Zlatan passerar nästa år? Zlatanhatarna måste ha varit på toaletten just då också eller valt att blunda alla dessa gånger !

 

Oj - ZLATAN fick ett nytt pris - framröstad av europeiska sportjournalister i går.  

 

Att han sedan behandlar press-radio och TV tufft är ju bara bra tycker jag. Pressen letar ju bara efter fel – precis som Zlatan sa på en presskonferens för inte alltför länge sedan - när journalisterna började ifrågasätta Erik Hamren med en gång efter en halvdålig match.

 

Heder åt Zlatan som vågar säga som det är och säger det rakt ut utan krusiduller. Ytterligare en storhet han besitter tycker jag..  Kolla gärna ZLATANS härliga skratt  http://www.youtube.com/watch?v=SLBFH0U_vyw


Kommentarer
Postat av: Göran

Ligger en hel del i det du skriver! Zlatan den bäste i och för svensk fotboll någonsin <3 :) , hitills ....

2012-10-19 @ 23:51:25
Postat av: Magnus

Bra skrivet, Curre!

2012-10-20 @ 00:10:18
Postat av: Tyck vad du vill.



Visst var Zlatan lite stöddig och stökig i sin ungdom.
I matchen mot färöarna så sa Färöarnas lagkapten att Zlatan hade sagt.
- Jah spelar i det o det laget och jag tjänar så o så mycket. lite stödig i sin ungdom?
Vakna upp och inse att lagkaptenen i "Sveriges" landslag är en gris av stora mått anser jag.
Sedan får var och en tycka vad de vill om Zlatan.

Svar: Ja det är väl tur att man får tycka vad man vill. Men det är fortfarande oerhört fegt att som du inte våga stå för dina åsikter. I min värld är dina åsikter inte mycket värda då. Så farligt är det väl inte att tycka som du gjort här. Men om du bedömer Zlatan efter vad en människa ev. har hört honom säga verkar inte riktigt friskt.
currestankar.blogg.se/curre

2012-10-20 @ 10:02:31
Postat av: Tyck vad du vill.

Att du kände Zlatan närmare och kanske personligen det visste inte jag.Då ber jag om ursäkt över det, att de intrycken jag har fått utav Zlatan är det jag fått genom att ha läst de värse tidningar och genom hans äckliga uttalande på Tv.
Men tyck vad du vill,men du måste ju ändå tillstå att han är ju inte en go kille.


Svar: Fortfarande är du en djävla fegis som inte vågar stå för dina ord. Dåligt och jag borde inte svara dig egentligen men gör det ändå!Vem har sagt att jag känner Zlatan personligen? Inte jag i alla fall.
Jag har aldrig påstått att Zlatan är guds bästa barn. Om du tror på all skit som journalister spyr ur sig för att sälja lösnummer så är ditt problem, kompis. Det gör i alla fall inte jag. Visst har han gjort dåliga uttalanden, dåliga handlingar etc. Han är ju ingen perfekt människa och inte jag heller. Men det kanske du är? Jag kan bara bedöma det jag själv läser, ser på TV, hör på radion och bedömer därefter.
currestankar.blogg.se/curre

2012-10-23 @ 13:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0