Reserapport

Min fru Lena o jag lämnade Landvetter kl. 7 i torsdags men först efter
lite tvekan från Bryssel Airlines eftersom man inte var 100 på om "vår"
flygplatsen i New York (LaGardian) skulle hinna öppna innan vi kom
dit. Dom båda stora flyplatserna hade ju redan öppnat. Men icke sa
Nicke när vi skulle gå på planet i Philadelphia till NY blev det bom stop,
för LaGardian var fortfarande full med vatten och inte brukbar.


Men vi blev väldigt väl omhändertagna och en shuttelbus körde oss
"naturligtvis" gratis till ett hotell för 68 dollar (500kr). På så sätt fick
vi se Philadelphia på köpet och åt en underbart god middag i Downtown.
Enda negativa var att vårt bagage inte hängde med i svängarna och
blev kvar någonstans. Resan fortsatte tidigt nästa morgon kl 4.00 från
hotellet o vi lyfte kl 6.15 ytterligare en liten dejour till Boston av någon
anledning. Min gissning att den vägen fanns det lediga flygstolar. Nå i
alla fall framme i NY efter 4 flygningar och Lenas tidigare flygrädsla
börjar bli mycket bättre. Nu kanske hon äntligen kan hänga med på
fler långresor runt jorden!



Hörde också på amerikansk TV att man beslutat genomföra NY maraton
som planerat. Men naturligtvis hade människor högljudd protesterat mot 
även det och tyckte att det var viktigare att städa upp staden. Samma 
sak här som överallt i världen när det drabbar stackars mig själv skall 
naturligtvis mitt viktiga problem gå förra alla andra mindre viktiga för just
mig. Halleluja!

En god vän Harri Mäkinen skulle också till NY och själv springa NYmaraton. 
Eftersom han är finne skulle han naturligtvis åka Finnair via Helsingfors. 
Vad händer? Hans plan är kaputt o därför fick han vänta 12 timmar på 
Landvetter istället. Allt kan hända när man åker flygplan utom att störta, 
eftersom flyg är det absolut säkraste färdmedlet och inget bolag tar några 
risker att starta om inte allt är under kontroll.

Väl framme i NY möts vi återigen av fantastiskt vänliga människor på 
Welcomecenter som tipsar oss om den bästa billigaste väggen till hotell. 
Fanns att välja på att vänta på hotellets egen gratis shuffel som skulle ta
1
tim eller ta shuffelbussen (naturligt gratis) till närmaste tunnelbanestation 
som dagen till ära första dagen efter stormen också var gratis. Vi valde 
det senaste alternativet och blev sittande under jorden ett bra tag 
stående med två resväskor i en knökfull vagn en bra stund när tunnelbanan 
stod stil. Kanske så här i efterhand ett dåligt val men en ny upplevelse
igen. Stolt att jag lyckats hitta positiva vinklingar idag. Men man kan ju inte
klaga på semestern.
Har du någonsin hört någon som INTE haft en helt underbar semester när dom 
kommer hem igen?

 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Finns alltid undantagen och jag har faktiskt en kompis som gjorde slut med sin pojkvän under eller precis efter semestern.... ;)

Svar: Jag fattar ingenting vad det har med reserapporten att göra. Jenny var du full när du skrev detta eller? Vilken Jenny du nu är. Går ju inte att veta eftersom du inte vågar eller bara glömt skriva ut ditt efternamn.
currestankar.blogg.se/curre

2012-11-03 @ 15:27:57
URL: http://www.jennyomisland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0