Alkohol

Mer utdrag ur Fredrik Lindströms fantastiska CD ! Mycket bättre att lyssna på med Fredriks uttal och nyanser i språket. Men det här får duga !

 

Alkoholen kan sånt som inte andra kan.

Den kan tala direkt med känslorna. Håller fram handen och låter oss äta ur den .

Lättar samtidigt omärkligt på strypkopplet för några timmar

Ju mer jag dricker desto bättre förstår vi varandra  - EVOLUTIONEN och JAG .

Det är som varje öl tar så där 10.000 år av mitt släktes framgångar

Plötsligt blir våra viljor rent av förenliga

Vi lägger locket på allt gammalt groll och har en lyckat kväll tillsammans

Jag släpper på allt mitt självförverkligande tjafs för att prata rakt ut utan sociala filter

Spontandansar i en bar och äter skräpmat innan jag går och lägger sig.

På hemvägen är vi harmoniska – vi håller med varandra i nästan allt och pratar i mun med varandra

Gapflabbar när vi jämför våra nästan identiska 10 i topp bland våra mänskliga basbehov.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0