Trött

Vad tog jag vägen kanske några undrar? Inga tankar på nästan 2 veckor. Trots det är det faktiskt 20-talet personer som tålmodigt går in varje dag o kollar på sidan om jag skrivit något. Hedrande.

Ibland blir man, som jag  varit,  trött både fysiskt och psykiskt ett tag. GFIF, Vårruset,  STAV-gången, Göteborgsvarvet, Lag-SM Kval och allt annat har varit lite för mycket för mig den senaste tiden. Både kroppen och hjärnan har gått på högvarv lite för länge. Kanske har jag lärt mig att ta det lilla lugna ett tag, så jag inte hamnar i den berömda väggen igen som jag gjorde 2006.

Vad gör jag då? Jo tar det lite lugnare och försöker hoppar över mina tankar och försöker minska kraven på alla håll och kanter. Vilar helt enkelt hjärnan så gott det går. Dessutom har jag vid detta tillfälle börjar fasta. Är faktiskt inne på min 9 dag utan mat idag. Varför det då? Jo för att bryta mönster och dessutom inte minst viktigt gå ner några kg i vikt. Men mest för att försöka få en nystart. Har gått ner 7 kg vilket bara det gör mig riktigt nöjd och tillfredställd. När vågen visar under 70kg (71.5 i dag) är jag nöjd och slutar fasta. Dessutom tror jag att det är bra för kroppen att få en fysisk rensning av allt skit man stoppat i sig. Om det är rätt eller fel tvistar dom lärde men huvudsaken är att jag tror på det. Har fastat säkert 20-talet gånger i livet oftast 10 dagar och som mest 15. Normalt köper jag s.k. fastepaket med lite juicer, buljong och annat. Denna gången följde jag ett fastepaket i 5 dagar och sedan dess bara druckit vatten för att rensa ordentligt. Hittills känns det riktigt bra. Framtiden får visa om jag överlever. Vi hörs kanske snart igen…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0