Thomas Blåder en fantastisk människa

Thomas Blåder på bilden befinner sig just nu på träningsläger i 2 veckor i Fuerteventura med sonen Henrik och Oskar Bryngelsson och slipar formen inför sitt 28 Göteborgsvarv

Thomas Blåder träffade jag via hans son Henrik som tränat med oss i några år. Det visade sig att även Thomas tränade en hel del och har bl.a. sprungit ett 27 Göteborgsvarv.

Thomas är en otroligt glad, positiv, givmid och medryckande människa. Man mår alltid bra och har roligt när man är tillsammans med honom. Har haft förmånen att vara med honom och hans fänner på fester, resor, blåvittsmatcher, träningsläger, etc de senaste 3-4 år nu. Detta är jag evigt tacksam för......

Thomas började för några år sedan tjata på mig om att vi skulle försöka skaffa sponsorer till klubben Utby IK som jag jobbar på. Han var ju inte precis den förste som både pratat om det och försökt men tyvärr misslyckats genom alla 30-tal år jag jobbat som konslutent på IF Kville och Utby IK. Så som vanligt var jag skeptisk. Men Thomas insisterade och tog genast tag i saken och mycket snabbt hade han fixat 4-5 sponsorer som sponsrade med 1000:-/månad dvs 12.000kr om året. Helt fantastiskt för oss som vet hur enormt svårt det är att locka sponsorer till friidrotten.

Hans motto är också att ingenting är omöjligt. Men han inte bara pratar som många av den typen av människor gör utan verkligen aggerar/jobbar och det dessutom snabbt. Många av hans kompisar är uppvuxna på Hisingen och har startat egna små företag, precis som Thomas själv (målare), mestadels i olika praktiska yrken, och gått med i Utby IK som sponsorer. Naturligtvis till STOR del för att Thomas Blåder finns med som spindeln i nätet och förgyller tillvaron för oss alla!

Thomas har nu tillsammans med bl.a. Peter Johansson och Mats Hedhag gett sig fan på att starta ett nytt lopp i GALOPPSTAFETTEN. Med start och mål på Säve galoppbana. Varje lag har 4 deltagare som skall springa 2 km var. Lite speciella inslag i form av tex start o mål i hästgrindarna, stafettpinne i form av en hästsko. Som vanligt är jag skeptisk speciellt eftersom vi inte kunde få en annan datum än 26 juni. Men med Thomas med i organisationen är ALLT MÖJLIGT......

 

Thomas Blåder - Tack för att jag hade turen att lära känna dig......


Kommentarer
Postat av: kjell

Ja flera såna vore bra.

En glädjespridare på många sätt.

2012-03-11 @ 18:43:44
URL: http://kjellbrellsworld.wordpress.com
Postat av: Mari

Men älskling vad söt du är! Jag tycker som Kjell här ovan, fler som du vore bra. Alla borde ha en egen Thomas Blåder, precis som jag har ;-). Och så rätt Curre har om din personlighet :-). Hoppas inte du sliter ut dig nu innan Göteborgsvarvet hunnit gå av stapeln med dig som deltagare för 28:e gången i sträck.

Många :* M

2012-03-11 @ 19:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0