Svar och förklaring till Anonym.

Nu är det 3e gången sem en och samma anonym kommenterar min blogg med  ”Hur orkar du ha åsikter om allt och alla”.

Ja säg det ”min vän”. Vi är alla olika människor. Själv är jag en utåtriktad människa som kanske lite för ofta säger vad jag tänker och tycker. Någon sa vid tillfälle att jag inte har något filter mellan hjärnan och munnen och menade väl att jag kanske borde fundera lite mer innan jag säjer eller inte säjer det jag tänker.

En hjärnforskare menade att människan har 60.000 tankar om dagen. Den stora skillnaden mellan mig och den anonyme är nog inte antalet tanka utan vilka vi låter gå ut genom munnen. Han tänker säkert i stort sett lika många tankar som mig men väljer att inte ventilera sina åsikter. Kanske är han väldigt konflikträdd vilket väl hans anonymitet kan tyda på … kanske har han redan gett upp om att kunna göra något åt sitt liv eller alla orättvisor i världen. Eller så är han helt nöjd med sitt liv och funnit den perfekta livstillvaron. Låt mig tvivla. Varför annars skriva anonymt och inte våga ange sitt namn.  Jag är absolut ingen perfekt människa i något avseende men det är säkert inte heller vår anonyme vän.

 

Alla  har ju alla olika intressen och saker vi trivs eller inte med. Jag gillar att framföra mina tankar och får någon sorts tillfredställelse med det. Andra mår bra av att sola - göra sig fin i håret, dansa, fiska, läsa poesi, titta på film, gå på bio, köra veteranbil, engagera sig i sina hundar..….. Tro det eller ej men jag tycker det är kul att skriva och ibland chocka med lite kontroversiella uttalanden. Du trivs förhoppningsvis med något annat annars måste väl livet vara tråkigt. Vad vet jag?

Att bry sig om något o tex engagera sig i hur andra mindre lyckligt lottade har det, brinner jag för . Du kanske bara bryr dig om dig själv och din familj om du har någon. Då hoppas jag du hittat något att fylla ditt liv med . Alla är vi olika och jag trivs väldigt bra med mitt liv just nu. Hoppas du gör det också och att mina bloggar inte förstör livet för dig. Det är verkligen inte min mening vilket jag hoppas du anonyme väl ändå förstår. Men vad vet jag. Ett val kan ju vara att inte läsa min blogg men kanske du ändå är lite nyfiken ändå? Jag är nyfiken på vem du är men lär ju aldrig få veta det. Kanske är du bara snäll o vill att jag skall sluta bry mig och reagera på allt möjligt för du kanske tror att jag mår dåligt av det. Tvivlar på det - men man kan ju aldrig vara säker. Tack i så fall men du behöver inte vara orolig för mig i min hälsa av den anledningen i alla fall.

Bara för att jag skrivet inlägg betyder inte att jag är argare eller mer irriterad än dom flesta andra människor. Men arv, miljö och uppfostran har gjort mig till den människa jag är. Tro det eller ej men jag är trots allt ganska stolt över den jag är.

Men ingen är perfekt och om jag skulle kunna ändra på något vore det att bättre kunna behärska mina känslor i vissa lägen och försöka vara lugnare i både text och inte minst i diskussioner med andra människor. Det är ju nämligen så i Sverige att man måste vara en lugn människa som t.ex. dom ”bästa” politikerna som Reinfeldt, Borg och Lövdén för att få respekt för det man säger.  Har man jag som mig ett irriterat och aggresivt intryck lyssnar nog folk inte lika mycket på vad man säger. Men det får jag också leva med. Det är ju därför jag oftare skriver istället.

Men jag blir vansinnigt irriterad på människor som jag tycker myglar och uppträder orättvisst. Och ännu argare på orättvisor i samhället och världen. Och det skäms jag verkligen inte för att bli arg över….Är det något som stör dig min anonyme vän så får du väl sluta läsa mina blogginlägg. Det har du ju ett eget val att göra…


Kommentarer
Postat av: Elisabeth Östberg

Bra skrivit Curre tycker en som nu skall göra sig så sååååå fin i håret och allvarligt funderar jag på vilken klänning jag skall ha på mig idag. Vilken tycker du?

Svar: Du e fin som du är ....
currestankar.blogg.se/curre

2012-06-29 @ 06:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0