SÄPO och försvaret vill ha mer pengar

Och hur kan jag veta det undrar kanske någon. Jo SÄPO går ut i pressen och meddelar att man rustar till tänder och allt annat under Almedalsveckan. Rekordstort pådrag påstås det. VARFÖR?  undrar jag och kanske några andra med mig.

 

Har jag missat något eller? Vad är det stora hotet? Spöken som vanligt kanske?

Nej fan va dum jag är! Pengarna börjar ta slut i kassan så dom måste skrämma upp oss lite. Om någon ifrågasätter kan jag slå vad om att dom kommer att svara på  det gamla vanliga viset; att vi genom vår fantastiska underrättsverksamheten har fått indikationer om misstänker terrorhot. Oj – ja då måste vi ju sätta till alla knutar. Det får kosta vad det vill eller hur? Gud var rädd jag blir! Största pådraget någonsin alltså. Men nu får dom väl ge sig, eller??

 

Och samtidigt går försvaret ut att nu går det inte att spara längre så nu måste dom verkligen också ha mer pengar annars kan vi inte försvara rikets säkerhet. Vad då för fara undrar en idiot som jag?  

Men JAS-plan till kostnaden av närmare en miljard per styck  DET har dom råd med. Då får dom väl skylla sig själva för helvete. Någon djävla ordning får det väl vara. Eller? Skulle jag sköta min ekonomi så illa skulle jag få skaka galler. Eller?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0