Nytt år med roliga historier

Tyvärr har vi varit utan internet ett antal dagar. Men vad kan vara bättre än att starta det nya året med lite roliga historier? Ett gott skratt förlänger ju livet säger ”dom”……..


Norrländsk filosofi

Två män i Norrland sitter och pimplar och filosoferar på riktiga mäns vis och dricker öl. 
Efter att ha suttit stilla i några timmar så säger Jim till Tommy :   
” Hörrudu Tommy, jag tror att jag vill skiljas från frugan. Hon ha int´ prata med mig på två månader!” 
Tommy funderar, och dricker sakta ur sin Öl innan han långsamt svarar:   
”Näe, det tyck´ ja att du nog ska tänk igenom. Såna kärringar ä svåra å hitta".... 

Vädjan om städhjälp
En städerska jobbade tidiga morgnar på en vårdcentral, varje morgon var diskmaskinen full av disk men ingen hade satt på den. Hon blev arg och skrev en lapp och satte upp:
SÄTT PÅ MIG NÄR JAG ÄR FULL , STÄDERSKAN


KÄRINGDJÄVLAR.....

Igår kväll diskuterade jag och min fru det ena och det andra. Efter en stund kom vi in på ett ämne gällande eutanasi (dödshjälp). 
Jag sade till min fru: Om det någon gång händer mig något så tillåt inte att jag blir liggande raklång med näring från en flaska. Stäng bara av alla apparater som håller mig vid liv! 
Då reste sig min fru, stängde av TV, kopplade ur dator och hällde ut min öl i vasken. 
Kvinnor är snabba att ta livsviktiga beslut.

Otack
Läraren försöker förklara för sina unga adepter att man ska tacka för allt man får av någon annan person. Att man ska göra det omedelbart. 
Han frågar lilla Eva:
- Vad säger din mor när hon får hushållspengarna av din pappa?
- Var det allt?

 



Körde bättre
Länsman körde i diket och gick in till närmaste bondgård för att få hjälp.
Det fanns bara en elvaårig pojke hemma, men han tog fars traktor och drog upp länsmannen ur diket:
- Är inte du för liten för att köra traktor. Muttrade länsmannen.
- Det må så vara men jag håller mig i alla fall på vägen, svarade pojken.

Vara pensionär
- Hur är det att vara pensionär Hugo?
- Tja det går väl an. Men det är klart att man saknar ju semestern.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0