Jag är sjuk

Stackars mig. Jag har feber och ont lite här och var. Det är faktiskt väldigt ovanligt att jag är sjuk över huvud taget. Brukar skoja om, med lite allvar i, att det är mina föräldrars förtjänst som lätt mig sova utomhus i barnvagnen oavsett väder och vind när jag var riktigt liten. Dessutom var jag en galen unge i unga år, precis som nu i äldre år, och lekte och sprang omkring i skog o mark dagarna i ända. Var såååå arg när man var tvungen att komma hem o äta t.ex. mitt i en viktig fotbollsmatch grannbarnen emellan. Naturligtvis har arvet också här stor betydelse, men är övertygad om att även levnadsättet i unga år har stor inverkan.

Det är verkligen inte farligt att ibland vara sjuk och jag vägrar att ta massa sprutor mot alla möjliga smittor. Naturen får har sin gång och någon gång skall man ända trilla av pinnen. Det kan ju också vara trevligt att bli omhändetasgen av sin fru med mat o dryck, hinna läsa en god bok och samtidigt få vila upp sig ordentligt. Tror i längden att det inte är bra att vaccinera sig mot dittan och dattan. I framtiden kan det bli att allt är så rent och skyddat att om/när någon större epidemier bryter ut så kommer varken antibiotika eller andra mediciner att bita på kropparna och många kommer därför att stryka med.

Måste vara bra för kroppen att vara sjuk ibland för då blir den starkare. Ungefär som med friidrottsträningen. Man tränar – pressar kroppen för att den skall bli starkar. Det gäller naturligtvis mer som ung människa. Som riktigt gammal är det en annan historia för då är det nog viktigare att överleva än att bli stark för framtiden.

I morgon är det jobb igen och då har jag inte tid att vara sjuk längre…….


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0