Vem är jag

 

Curt-Roland Ljung. En gammal man i 58-årsåldern med ett ungt sinne.  Gift med Lena sedan 28 år tillbaka. Boende i ett radhus i Tuve med 3 katter och frun. Tre utflugna barn Jenny 28, Daniel, 25 och minstingen Sandra 23 år.  Friidrott har varit mitt stora intresse hela mitt liv. Först som aktiv själv och därefter som tränare och anställd konsulent.

 

Lite om mig;

Har gått 3 år på universitet i USA
Har bott på Hisingen hela mitt liv utom de 3 åren i USA.
Har varit med i 2 st. världsrekordlopp. 1975 när John Walker sprang 1 engelsk mil på 3.49.1 hemma i Göteborg på Slottsskogsvallen och samma år när Anders Gärderud slog världsrekord i hinder på Stockholm stadion
Var med i bilolycka 1978 och skadade foten så illa att jag fick sluta med löpning.
Starkaste personliga upplevelse;  när mitt första barn Jenny föddes.
Starkaste naturupplevelse;  att vandra upp o ner i Grand Canyon.

Favoritmänniska alla kategorier Nelson Mandela
Favoritidrottare  Jan-Ove Wallner, Torbjörn Nilsson, Kenny Bräck…….
Favoriträtt   Rotmos med fläskkorv.

Värsta saker;

Alla otroliga orättvisor i Sverige och ute i hela denna sjuka värld.
Religion, eftersom det förorsakar alldeles för mycket skit.
Pengars betydelse i livet och orättvisan i fördelningen av dem.
Rika snåla människor som bara sparar pengar på hög och vill ha mer och mer.
Människor som kan försvara att en höginkomsttagare med 6-7-8 miljoner i årslön  ”behöver” ha bonus för att orka jobba och ge allt.


Kommentarer
Postat av: Günter

Många tänkvärda ord.

Men vad tusan tomma läktare?????????

2011-08-10 @ 16:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0