Vi har det bra

Varför har jag fått det oförskämt bra? Vill påstå att det mesta är rena tillfälligheter. 


Först o främst hade jag turen att födas i ett bra sekulärt land. Hade också turen att födas med normalintelligens utan några större handikapp. Turen att bli omhändertagen av 2 helt ok föräldrar och fick en som jag tror normal uppfostran där man fick tänka själv utan krav på religion eller att vara på ett visst sätt. Hade turen att komma in i idrotten tidigt. Först i fotbollen och sedan i 16- årsåldern i friidrotten. Hade turen att hamna i ett gött gäng. En av mina bröder hamnade snett och har haft ett riktigt stökigt liv trots i stort sett samma förutsättningar/uppfostran som mig och mina andra 2 bröder. Mycket tillfälligheter som avgör i livet. 

 

Många tycker säkert jag är en idiot med tanke på allt jag säger och skrivit idag o andra dagar. Men kanske det också är en av anledningarna till att jag oftast mår bra - jag försöker nämligen skita (inte alltid) i vad folk tycker och tänker om mig. Men erkänner att det inte alltid är lätt att många gånger gå emot de normala normerna. Jag vet också att jag kanske ibland är lite väl tyff och t.o.m. att någon känner sig kränkt. Det är aldrig min mening men svårt att säga var gränsen går.

 

Många tycker/tror säkert också att jag är stor egoistisk som inte bryr mig mer om min familj/släkt enligt dom gängse normerna. Naturligtvsi älskar jag mina 3 barn mer än alla andra människor men försvarar verkligen dom inrw i alla väder för att det är min familj. Jag bryr mig om de i min familj som uppskattar mig som den jag är och besöker dom naturligtvis när jag och dom vill. Jag hjälper också en del människor utanför min familj/släkt som nog behöver det mycket bättre både ekonomiskt och på andra sätt! 

 


Jag känner mig trygg i att jag är i grunden en bra människa med brister som alla andra människor. Finns ingen som någonsin varit perfekt - inte ens Jesus eller Profeten Mohammed eller påven! 
Även om jag i grunden mår bra har jag naturligtvis också mina dipps psykologiskt som alla ändå har. Men ”normala” människor pratar inte om det och vill inte visa sig svag. Det är bara idioter som jag som både pratar och skriver öppet om det;) 

Vi får se vad det blir i morgon – lutar åt en av mina absoluta favoritämne – religion….


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0