Vad menas med att vara eller ha det tråkigt

Jag är inte intresserad av mode och kläder.
Jag är inte intresserad av mat och definitivt INTE av alla dessa urtråkiga matprogram.
Jag är inte intresserad av inredning och absolut inte av alla jävla inrednings- och bygg-program, arga snickaren, äntligen hemma, husförsäljningsprogram………
Jag är inte intresserad av vilket väder det blir -  för det blir ändå vad det blir.
Är fullständigt ointresserad av om det varit någon bilolycka någonstans, som inte sällan är förstanyhet i medierna. Hur intressant är det på en skala? 
Också faktisk helt ointresserad av om någon blivit nedslagen eller t.o.m. skjuten och hoppar alltid helt över att läsa om det i tidningen. 
Är också ointresserad av vad som händer kändisar, kungligheter och deras avkommor. 
Jag är heller inte intresserad av musik (men lyssnar på det) och absolut inte att gå på hysteriska stora popkonserten som "alla" andra "måste" göra. 
Är också totalt ointresserad av melodifestivalen, Lets dans och andra tillgjorda program där man sjunger, dansar och annat.
Jag är inte heller ett skit intresserad av gamla stora kyrkor och fina byggnader över hela världen. Jag kan bara se alla slavar som inte sällan fått sätta livet till för att bygga skiten/skrytbyggena. 

 

 
 

---------------------------------------------------

Däremot älskar jag mitt enkla jobb, min träningsgrupp och är väldigt intresserad av något så tråkigt som politik och naturen.
Älskar också att prata och diskutera med människor både på kafferasterna och inte minst på mina resor i världen och att höra om olika människors livshistoria. Som tex.  när jag var i Las Vegas träffade och pratade jag med ett antal uteliggare, när sonen spelade poker. Möte otroligt intressanta människor med ofta grymt tragiska berättelser. Eller i Sydafrika där bl.a. några svarta (”naturligtvis”) tex.  passade var sin parkeringsplats och tog betalt istället för våra P-automater. Eller skoputsaren i Adis Abeba som fick 30 kr istället priser 2,5kr för jobbet. Glädjen man kunde se när man gav dom lite pengar, gav nog mig ännu mer glädje.
Iställer för byggnader väljer jag att djur om i världen eller så enkla saker som att på morgonpromenaderna på sommaren se hur "min" ankungar växer mer och mer vecka för vecka

 

Så det finns faktiskt annat än det ”alla andra” är intresserade av och man behöver inte vara tråkig eller ha ett innehållslöst liv för det! 

 

 

Nu kommer jag till poängen med tankarna och en sån där jobbig tanke igen. 

 

Jag vill påstå att mycket av det som "alla" är intresserad av mer eller mindre är "påtvingat" av kommersiella krafter genom reklam reklam reklam och gör att det blir viktigt att bli accepterad och vara på ett visst sätt och helst som alla andra i samhället! 


Jag kan ju inte säga att det är bättre eller sämre än mina intressen.


Men min poäng är att många inte väljer sina egna intressen och många mår t.o.m. dåligt av bl.a. utseendefixering – pengajakt – bekräftelsebehov etc..


Om "alla" istället brydde sig om sina medmänniskor och inte bara sin familj-sitt fotbollslag-sin religion-sitt politiska parti-sin miljö (inte bara att sin egen lilla trädgård skall vara fin)…

Om ”man” istället var kritisk mot orättvisor, var hjälpsam och försöka var positiv istället för att hitta fel i allt och gnälla om det. Då skulle nog världen vara bättre att leva i.


Vill på inget sätt påstå att jag alltid är ett föredömen.
Jag är tyvärr också inte sällan negativ och gnällig men jag försöker att tänka på det och bättra mig. 
Jag är tyvärr också full av fördomar men försöker att vara medveten om det och jobba på det. 

Varför babblar jag om detta. Jo någon sa till mig och tyckte att jag inte kunde uppskatta intressanta saker som mode-mat-musik och måste ha ett tråkigt liv.

Detta har gnagt i min lilla hjärna och därför blev dessa tankar nedskrivna på bloggen.

 


Kommentarer
Postat av: COACH J.S

Bra tankar Curre,tycker jag. Kommersialismen har ju verkligen skapat en massa uttjatade "behov" som "alla" skall gilla....själv har jag slutat titta på alla matlagningsprogram som det går inflation i....det är bara att kika in på något gratisrecept på nätet om man vill laga till något extra gott....saknar mer den typen av underhållning där humorn,satiren osv. får huvudrollen.Och kan sakna de klassiga familjeunderhållnings-program som vi växte upp med.Dom hade ett varierat innehåll som engagerade alla åldersgrupper. För övrigt är det så som jag fått veta att det är tre saker som har störst betydelse i livet,och det är inte Lets Dance,Mästerkocken m.m.,hehe!...Det är Kärlek,Vänskap och sist men inte minst...Humor!

Svar: Vi tycker lika om ganska mycket ;)
currestankar.blogg.se/curre

2016-03-05 @ 16:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0