Flaskor på gatan

I lördags när jag gick till bussen för att åka till Skatås passerade jag dessa båda flaskor vid 9.30-tiden. Dom stod placerade tydligt och väldigt synligt på en trottoar som många går på för gå till busshållplatsen eller gå till torget. Döm om min förvåning att flaskorna stod kvar 4 timmar senare när jag gick hem. Säkert hade 100-tals människor passerat! 

 

 
 

Naturligtvis borde idioterna som ställde flaskorna där från början inte gjort det. Alternativt slängt dom i papperskorgen ca 100m därifrån som man ser från brottsplatsen! 
Hur fan tänker folk. Gärningsmännen/kvinnorna tänker nog överhuvud taget inte alls. Men alla andra som gått förbi inkl. mig själv första gången! Jo man tänker nog - jag har inte gjort det, alltså är det inte mitt jobb - inte min förpliktelse att slänga skiten! Det får idioterna som slängt det göra!

 

Och visst borde det vara så och tyvärr ser inte bara flaskor ”all over the place” utan massa annan skit överallt inte minst cigarettfimpar.
Alla som känner mig vet att jag på intet sätt är bättre än någon annan vad det gäller att följa lagar och regler. Snarare tvärt om gillar jag att bryta speciellt idiotiska lagar och regler. Förresten finns det lag på att man inte får skräpa ner? 


Vad som fick mig att slänga glasflaskorna var att jag började tänka ett steg till - på om några småbarn hittade dom och tex  slängde dom så dom gick i sönder. Då skulle kanske barnen själva skada sig själva alt. någon bil få punktering, någon hund-katt skada tassarna etc. 


Kanske skall man försöka tänka ett steg längre ibland? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0