Äntligen fick jag tummen ur.

Har länge tänkt säga upp min prenumeration på Göteborgs-Posten. Det står ju bara om eländes elände i den. Men samtidigt älskar jag ju stunderna med min papperstidning och kaffet på morgonen.

Men sedan några månader har jag hittat en annan mycket bättre papperstidning i ETC. Som vågar stå emot den ”gängse” mening om det mesta. Vågar gå emot strömmen vilket jag älskar.

Droppen var när GP fick en ny huvudkrönikör på 2a sidan i Alice Teodorescu. Inte direkt men efter ett antal artiklar där hon uttalar sig om SDs favoritämnen som tiggare, arbetslösa, flyktingar och enligt mitt sätt att se det sprider halvsanningar. För detta fick hon välbefogad kritik och höll sig undan en kort tid!

I gårdagens GP försökte hon på sätt och viss gottgöra genom att ”alla barn skall få lika rätt att välja skola” Hon hyllar friskolorna som mycket bättre än de kommunala. Hur svårt kan det vara för friskolorna att nå bättre resultat med överrepresentation av bra elever och bra lärare? Så varför skall jag betala över 3000kr och gynna GP. 

Men eftersom jag hittat en MYCKET Bättre papperstidning på morgonen med krönikörer som Maria-Pia Boethius, Johan Ehrenberg, Göran Greider med flera, kommer jag nog inte att sakna GPs alla bilannonser, dödsannonser, nöjesannonser, artiklar om mord, våldtäkter, inbrott …… så folk knappt vågar gå ut genom dörren längre! Politiskt käbbel – allt vinklat ur borgliga ögon. Vad gäller idrott skriver man ”bara” om fotboll, ishockey och trav.  Finns för tillfället ingen som kan eller vill skriva om friidrott på GP nu när Cege Berglund gått i pension.
Ta senast i fredags när det gick en Internationell friidrottstävling på Slottsskogsvallen och det står inte en (en) rad om det i GP dagen efter!

Varför inte göra som jag testa ETC……som föresten bara kostar ungefär hälften så mycket ...

Hem


Kommentarer
Postat av: Elisabeth Östberg

Bra Curre och som sagt allt löser sig inne i hjärnan på en cykel!

2015-08-16 @ 20:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0