Där rök min respekt

Såg ni Skavland i helgen? Första intervjuoffret var Sveriges finansminister Anders Borg. Det visade sig att Anders är den finansminister som suttit längs bland alla länder i hela Europaunionen, med sina 7 år. Stort.

Han är dirigenten tillsammans med Reinfeldt för att ha sänkt skatterna för oss medelinkomsttagare i 4 steg. På grund av detta har det ”nya arbetarpartiet” Moderaterna fått många nya röster från de som ser att man fått mer i sin egen plånbok. Men inte jag och som tur är många andra!! Sedan gnäller samma personer om att pengarna inte räcker till sjukvård, äldrevård, skolor etc. Men som tur var, för de som har pengar, har det ju helt planenligt uppkommit privata alternativ för de människor som har råd. Halleluja.

Men tillbaka till finansminister som gick ur Svenska kyrka direkt efter sin 18 årsdag. Han har hela livet betraktas sig som ateist. Men så vid någon tillfälle hände det något i familjen som fick honom att bli religiös. Inte så att han direkt ber eller går i kyrkan men har upptäckt att det måste finnas något som ger frid. Har han dåligt samvete för något och kan inte lösa det på något annat sätt? Har full förståelse om man är alkoholist, kriminel, psykiskt sjuk och genom att hitta gud komma ur dessa problem men Anders Borg förstår jag inte. 

 

Har faktiskt haft viss respekt för Anders Borg av någon underlig anledning. Kanske för att han har en egenskap som jag själv saknar dvs. att vara lugn och  cool när det stormar runt honom. Men efter att ha tänkt ett varv till och när han sedan blev religiös försvann alla min respekt för herr finansminister!

Sån e jag !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0