Äntligen har dom fått ungar

 

 

Hela våren längtar jag till att få göra mina morgonpromenader från Tuve runt Slätta damm. Jag längrat till att fåglarna får ungar och få se dom växa vecka för vecka. Jag tar med mig mat och känner mig därför viktig för dom. Förra året var det en gräsandsfamilj som hade 6-7 ungar som jag följde. I år är det konstigt nog inga gräsänder som har fått ungar. Istället är det Kanadagässen som fått 4 ungar och en för mig lite okänd fågelsort som fått ungar. Och inte mindre än 11 stycken.

En dag när jag kom gående låg den lilla honan och vilade sig. Jag undrade var alla ungarna höll hus då hon helt plötsligt reste sig upp och alla ungarna låg under henne. Helt otroligt att alla dom fick plats under den lilla honan. Skall försöka få det på video och då lägger jag upp det här 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0