Curre effekten

Bytte favoritfotbollslag till Hisingens stolthet BK HÄCKEN för drygt ett år sedan.  Eftersom jag inte kunde hjälpa att min far var Blåvitt och tog med  mig på Blåvittmatcher i min ungdom. Hävdar att jag på detta sättet, som många andra barn, blev hjärntvättad att hålla på samma lag som farsgubben. Jag ångrar inte på något sätt att jag följt Blåvitt genom mitt numera ganska långa liv. Jag gick på varje hemmamatch i ett antal år och minns mest Blåvits båda UEFA-cup segrar på 80-talet.


Jag bytte favoritfotbollslag för drygt ett år sedan. Har trots allt bott på mitt älskar Hisingen i 55 av mina 59 år. Och det finns väl ingen lag på att man inte kan ändra favoritlag, eller? Någon riktig fanatiker var jag ju faktiskt aldrig riktigt ändå! Men ändå har förvånadsvärt många, nästan alla, sagt att så kan du väl inte göra! Det är ju inte så att man vänt kappan efter vinden i tid och otid, eller hur!

Tycker det skulle vara befriande om fler vågar byta favoritlag i fotboll och ändå viktigare försöka åtminstonde förstå den andra sida i tex religion  och inte fastna i den åsikten man hjärntvättats i under sin uppväxt utan att själv egentligen fått välja sida.

 

Lite av en protest, är det väl också, mot ”alla” dessa fanatiker, som hellre dör (och för den delen slåss) än byter favoritlag … och sedan jag bytte till Häcken har ju faktiskt klubben gått spikrakt uppåt i tabellen och jag vill hävda att det beror uteslutande på Curreeffekten. Eller vad tror ni?

Nu ser vi fram emot att fira Häckens allra första SM-GULD i fotboll om några veckor!

 

Ps. Jag skrev faktiskt ett inlägg på denna blogg redan för ett år sedan om att jag bytt favoritlag, så kom inte och säga att jag bytt därför Häcken ligger högt upp i Allsvenskan nu. Tvärtom så har hela organisationen lyft sig när DOM fick se mig börja gå till Rambergsvallen  o stötta Hisingens stolthet HÄCKEN. Ds.


Kommentarer
Postat av: Jens Sandahl

Jag begav mig också till Rambergsvallen under säsongen för att kolla på Häcken, som så klart fick stryk. Eftersom de mötte IFK Göteborg.

2012-11-02 @ 20:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0