Jag älskar dig

Dom som verkligen älskar varandra behöver sällan prata så mycket om det. Vissa måste tala om det för varandra många gånger om dagen.

Jag älskar dig kan betyda så mycket och ändra betydelse som  man får anpassa efter speciella verktyg. Det kan betyda - jag vill inte få reda på vem jag skulle vara utan dig? eller - du tänker väl inte lämna mig i dag? – eller bara om vi inte var fast i det och vågar inte ge oss ut o leta efter någon annan. Tänk om det blir sämre och man träffar någon som slår en eller ens barn.

Man vet ju vad man haaar men inte vad man  fååår.

Vi har ju ändå kämpat sååå många år tillsammans inte bara med barnen och lägenhetsrenoveringar och annat. Vi har ju ändå varit i lag så länge och det är ju bättre att kämpa och anstränga sig så långt det går.

Förresten finns det väI ingen som säkert kan veta att man älskar en annan människa. Kan man verkligen det? Är det inte bara en egoistisk känsla och att man bara vill ha något tillbaka?

Kärleken är inte alltid så storslaget som många föreställer sig.

Livet e inte så djääävla romaniskt alla gånger!

Vi är ju bara 2 svaga, rädda, underbara människor som klamrar oss fast vid varandra som kommit till jorden för att inte totalt haverera den lilla stund vi lever här.  E d så farligt? Vem kan döma?

Jag älskar dig kanske bara betyder att jag behöver någon. Du duger riktigt bra men det finns kanske 1000 andra som också skulle duga för mig och för dig.

Men jag är ju bara en människa…….

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Utdrag ur Fredrik Lindström bok Evolutionen och jag kommer inte överens.

Finns också på CD och är mycket läs o lyssnarvärd. Bäst på CD för där är hans språknyanser med på ett bättre sätt tycker jag.


Kommentarer
Postat av: Berndt Hallberg

Gillar denna typ av reflektioner och infallsvinklar på denna typ av spörsmål. Många saker tar man för givet när det flyter på i den riktning man vill och förväntar sig men visst behöver det mesta i all form av välmående underhållas på olika sätt. Om inte annat så blir man varse om det då det börjar gnissla i maskineriet. För övrigt bra skrivet av dig Curre, jag gillar dina ifrågasättanden.

H-expressen

2012-06-09 @ 15:10:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0