Nätmobbing, anonyma inlägg .........

Det finns många som bloggar och uttrycker åsikter på nätet idag.  Det är som allting annat varken helt bra eller helt  dåligt. Det finns många bra saker med att alla kan framföra sina åsikter utan filter från politiker, tidningar, press och radio. Men det finns också tyvärr många som missbrukar möjligheterna genom att ljuga ihop rena osanningar, sprida felaktiga rykten och spy ur sig allsköns lögner.

 

Har alltid beundrat många bl.a. idrottsstjärnor och politiker som tålmodigt står och svarar på alla ibland totalt idiotiska frågor från journalister. Samtidigt tänker jag ofta varför är dom så mesiga och inte vågar säga emot.  Jag beundrar lika mycket de som Zlatan som säger det han tänker utan någon större filter.

 

Samtidigt tycker jag att det är väl bara att skita i var dårarna skriver och säger. Men har förstått att det verkligen inte är lätt att vara idrottstjärna, kändiar eller politiker och få läsa lögner, rena lögner och djävla lögner i tidningarna, kommentar till sina bloggar eller dylikt.

 

 

Som människa är man ganska hjälplös mot press, radio, TV, nätmobbig när drevet går.  Man kan bara se hur det gick på Kunskapsskolan här i Göteborg för en månad sedan.  Det går väl kanske an om man vet vem mobbaren är och kan argumentera för sin sak. Men de djävla fegisarna som är anonyma och inte vågar stå för vad dom skriver/säger har jag ingen som helst respekt/förståelse. Då är man bara ett fegt svin!

 

Jag är väl kanske lite lik Zlatan och har ett ”dåligt” filter mellan hjärnan och munnen. Inget alls ibland när mina känslor slår ut i full blom. Det finns några människor som tagit väldigt illa vid sig och ogillar mig för det. Det har inte varit min mening att såra dessa människor till den grad att dom över huvud taget inte vill se mig i ögonen. Det får jag leva med även om det inte varit min mening att såra eller få dem att må dåligt. Men jag måste säga att jag inte direkt ångrar det jag sagt/skrivit utan står för min kritik till de fåtalet människor som tagit så illa vid sig, men tycker naturligtvis samtidigt att det är tråkigt att det blivit så.

 

Nu till slutklämmen. Ni kanske undrar varför det varit så tyst på min blogg den senaste tiden. Jo bl.a. beroende på att någon lustig individ skriver, inte några direkt trevlig saker, om mig på kommentarerna till mina blogginlägg.  Och när hen blandar in min totalt oskyldiga familj blir jag förgrymmad. Jag vet att jag skall skita i det men vissa ord sätter sig tyvärr kvar i hjärnan speciellt när man blandar in mina nära och kära.

Om det är någon där ute som är bra på att ta fram vem som använder vissa IP nummer så är jag mer än tacksam om ni kan säga mig vem som anonymt  ligger bakom nedanstående IPnr

 

83.248.178.100  och   83.248.190.197 …  

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0