Betala mer skatt

Jo, jag har gått och tänkt på det här ett tag nu, och jag skulle vilja betala lite mer skatt, faktiskt.

Precis hur mycket mer har jag inte hunnit fundera ut, men jag tänkte ändå att det så här i god tid före valet vore lämpligt att skicka en så kallad signal till lämpliga partier.

Detta är min signal: Jag är nog ungefär genomsnittsavlönad medelklass, jag har haft glädje av jobbskatteavdrag och sånt några år. Men det var inget jag bad om då, och nu tycker jag ännu mer att det räcker.

Jag tänkte att det är viktigt att ni vet detta, så att ni inte börjar flörta med mig om fel saker framåt valdags 2014.

Lite mer får ni ta alltså, under förutsättning att pengarna går till exempel till att:

- ge trygghet vid sjukdom, arbetslöshet, barndom eller ålderdom.
- skapa glädje eller eftertanke genom utbildning och kultur.
- utjämna orättvisor i Sverige och i världen.
- bidra till att Sverige fortsättningsvis är ännu mer av ett öppet och välkomnande land för dem som har fötts till    sämre omständigheter (ingen väljer sina föräldrar)
- minska förstörelsen av vår livsmiljö genom minskade utsläpp och sparande av energi.

Jag vet att det är mycket jag vill ha gjort för pengarna som ni kan ta av mig, så ni måste välja noga bland de bästa förslagen och aldrig 
slösa!

Gott val 2014!
 
-------------------------------------
 
Snott av Gunnar Bengtsson på Facebook

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0