Alltid någon annans ansvar

JAG kräver bästa möjliga sjukvård, skola, äldreomsorg, kollektivtrafik, gaturengöring, utsikt från mitt hus,   etc, etc…. Jag kräver att komma  först i alla köer och få hjälp omgående.! Jag kräver rabatt för jag är pensionär, barn, handikappad, gravid, barnförälder, fattiga, invandrare, arbetslös, sjukskrivna...

Men stat/kommun har ju ingen oändlig sinande inströmning av pengar. Eller?

Hur vore det om man tog ett eget större ansvar.

 

Jag är fullt medveten att alla inte har det så frackt i vårt samhälle och några har det riktigt dåligt. Men samtidigt känns det som många gnäller för dom inte har något bättre att göra.

 

Och rent generellt har vi det väl så djävla bra i Sverige jämfört med större delen av världen oavsett väder och vind eller hur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0