Finn ett "fel"

En halv mening har ändrats i denna version av min förra publikation. Skall bli kul och se om ni hittar ändringen och era eventuella reaktioner! Tar bara med halva artikeln annars är jag rädd att ni inte orkar läsa och inte hittar ändringen.

Nu åker jag utomlands i 1 vecka på semester och får inte ta med mig datorn...... Önskar samtidigt fortsatt trevlig sommar !

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Livstids avstängning enda sättet

Inom idrotten har det verkligen gått alldeles för långt nu när man ser och hör hur dopingen breder ut sig och dominerar idrotten och inte minst vår kära friidrott. Vi minns ju alla dopade superstjärnor som Marion Jones, Ben Johnsson, Tom Montgomery, etc, etc, etc,  och hur många t.ex. sprinters och kastare har inte varit avstängda och kommit tillbaka efter 2 eller 4 år (tex. Dwain Chambers, Justin Gatlin, LaShawn Merritt (den sistnämnde hävdade att han tagit medicin för penisförstoring), etc, etc, Haleluija. Dessa kommer tillbaka och tävlar som om ingenting hänt och är kvar uppe i världstoppen!  Fy fan!

På 70-80 talet var ju dopingreglerna lite luddiga och mer eller mindre alla dopade sig ju tydligen i världstoppen. Det var anabola sterioder och bloddoping som dominerade och nu är det epo och annat skräp. Allra värst var ju den systematiska centralstyrda dopingen i länder som Östtyskland och Ryssland. Men dopingen i USA och andra västländer låg nog tyvärr inte så långt efter. Vårt kära Sverige och svenskarna var inte mycket bättre dom med bl.a. Ricky Bruch, Göran Svenson, Stefan Fernholm, Ludmila Enqvist, Linda Haglund och kan man vara säker på att att våra världsrekordhållare, under denna "dopingperioden", Anders Gärderud och Patrik Sjöberg var helt fria från doping?

 


Kommentarer
Postat av: Agneta Kåhl

Ang doping.. Vad är vitsen att ifrågasätta personers ''renhet'' för x antal år sedan?! Det känns som ganska bortkastad tid. O att namnge människor, hör inte det tonåren till? :-)

2012-07-18 @ 00:44:18
Postat av: Johannes

Jag ser det. Du pekar ut Patrik Sjöberg och Anders Gärderud som dopinganvändare. Den första förstår jag och delar din uppfattning. Att Gärderud dopat sig har jag inte sett tidigare. Men med din erfarenhet och inblick i friidrotten så är det högst troligt att så är fallet.

Svar: Jag påstår väl inte att Anders Gärderud har dopat sig inte heller Patrik Sjöberg. Men kan heller inte helt utesluta det, var min poäng...
currestankar.blogg.se/curre

2012-07-18 @ 15:35:24
Postat av: En frågeställning

Vad är värst? Att dopa sig och skada dig själv samt skada förtroendet för idrotten eller att dricka alkohol och riskera att döda eventuellt skada oskyldiga medmänniskor.
Det är lätt att skriva "livstids avstängning för dopingbrott". Dessa människor skall inte få flera chanser, samtidigt så skall rattfyllerister kunna fortsätta att utsätta andra människor för livsfara.

Svar: Svarar inte de som inte vågar framträda med sitt namn....
currestankar.blogg.se/curre

2012-07-20 @ 11:52:18
Postat av: Lena

Och hur står det till med dej själv ? Du verkar ha lätt för att döma andra. Har du aldrig använt droger ? Då menar jag även alkohol som ju också är en drog eftersom den möblerar om i hjärnan vid användande.

Svar: Jag mår bra. Vet inte om jag har lättare att döma andra människor än andra? Om alkoholen möblerat om i min hjärna så hur är det då i PS,s. Har du inte läst hans bok och hur mycket han super och mer eller mindre förhärligar det! Så kontentan i ditt resonemang är väl helt klar, eller?
currestankar.blogg.se/curre

2012-07-20 @ 16:55:05
Postat av: Elisabeth Östberg

HIHI jag tolkade det hela precis tvärtom eftersom du tog fram dom två som anses rena dvs Gärderud och Sjöberg. Jag tror båda vara rena-. Var det inte andemeningen då du tog med dom.

2012-08-07 @ 11:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0