Alkohol

Börjar med en del från min absoluta favoritbok av Fredrik Lindström. Den är förresten ännu mycket bättre på CD där man hör Fredriks fantastiska nyanser i språket. Ni som gillar mina blogginlägg och en del av mina värderingar borde köpa CDn  ”EVOLUTIONEN OCH JAG kommer inte överrens”.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

”Alkoholen kan sånt som inte andra kan.
Den kan tala direkt med känslorna, hålla fram handen och låta dom äta
Lättar samtidigt omärkligt på strypkopplet för några timmar.
Ju mer jag dricker desto bättre förstår vi varandra - Evolutionen och jag.
Det är som varje öl tar så där tio tusen år av min släktes framgångar.
Plötsligt blir våra viljor rent av förenliga.
Vi lägger locket på allt gammalt groll och har en lyckad kväll tillsammans
Jag släpper på allt mitt självförverkligande tjafs för att få prata rakt ut utan sociala filter.

Spontandansar i en bar och äter skräpmat innan jag går och lägger mig.

På hemvägen är vi harmoniska och vi håller med varandra i nästan allt.

Vi pratar i mun på varandra och gapflabbar och jämför våra nästan identiska tio i topplistor över  våra favoriter bland våra mänskliga basbehoven.”  Fredrik Lindström

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag vill på inget sätt försköna drickandet av alkohol. Tyvärr är det ju enligt uppgift ca 300.000 alkoholberoende människor i Sverige och alldeles för många av dessa som inte klarar av att fungerar i samhället på ett bra sätt. Men som med det mesta är det enligt samstämmiga forskare även nyttigt med en lite dos om dagen typ ett glas vin.

Jag är väl tyvärr inget riktigt bra föredöme när det gäller alkohol om man går efter de kristna värderingarna i samhället. Men nollvisionen även i detta ämne är en total utopi som i det mesta. Allting är så mycket mer komplicerat än man tror, så även alkoholproblematiken.


Erkänner att jag har ett ganska dåligt ölsinne ibland som givit mig problem några gånger i livet. Inte minst för 35 år sedan när jag i ungdomlig oförstånd körde berusad och krockade med mitträcket på motorvägen. Som tur var blev ingen annan skadad. Men jag fick mitt rättmätiga straff direkt med dagsböter och betala det skadade räcket. Dessutom krossade jag  foten, bröt näsan och ett antal revben och min ev.  löparkarriär fick ett abrupt slut.

Speciellt inom idrotten skall man tydligen helst vara absolutist och om man tar några öl är man ingen bra människa/tränare i mångas ögon. Bullskit. Visst skall man, som i övriga samhället, propagera för en alkoholfri idrott inte minst bland ungdomar. Men att tro att om en tränare vid tillfälle blir berusad så blir alla hans aktiva alkolister och/eller att vederbörande är alkolist och en dålig människa är också Bullskit. I alla fall om ni frågar mig…


Kommentarer
Postat av: Emmie&Fatima

Är du en riktig fashionista? Och vill ha shorts som är lika unika som du själv? I så fall bör du kolla in våra handgjorda shorts och bli hotlikehell! http://hotlikehell.webblogg.se/

Svar: Fick slå upp ordet fashionista i ordboken för att veta vad det betyder. Svaret är att det är jag inte. I så fall har ni inte riktigt förstått mitt blogginlägg.Och de kortbyxorna ni visar och kanske tror att jag skulle gilla är också inte alls i min stil heller. Sorry, men lycka till med ert intresse !Påminner mig om när min dotter bad om 1500kr för att köpa nya jeans för några år sedan och kom hem med trasiga byxor med hål i från början. Då blev inte pappa glad.
currestankar.blogg.se/curre

2012-07-30 @ 20:43:47
URL: http://hotlikehell.webblogg.se
Postat av: Emmie&Fatima

Haha, det svaret gjorde min dag! :)

Svar: Trevligt. Jag gillar att göra människor glada.
currestankar.blogg.se/curre

2012-07-31 @ 18:47:57
URL: http://hotlikehell.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0