Varför alla dessa vaccinationer

För ett par år sedan när ”alla” skulle vaccinerade sig mot svininfluensan blev jag anklagad att vara oansvarig och egoistisk och utsatte andra för fara därför jag inte vaccinerade mig. Nu i efterhand visade det sig nog vara rätt med tanke på de biverkningar som uppstod med alldeles för många människor som fått narkolepsi. Vaccin är en medicin och alla mediciner är en ”gift” vid fel användning. Det måste vara väldigt svårt att veta med 100 % om ett läkemedel/vaccin är helt säkert. Alla kroppar är ju unika och jag tror att inga tester hur säkra dom än är kan garantera/förutse  vad och hur allvarliga biverkningarna blir i längden. Samtidigt finns det som vanligt ekonomiska intressen i detta som allt annat. D.v.s. det finns krafter som vill sälja vaccinet, tjäna pengar och dess försäljare påtalar hur viktigt det är att vaccinera sig.

Nu uppmanas ”alla” unga kvinnor att köpa och används Gardsin mot livmodercancer. Vem kan säga nej till det? Men kolla på internet så kan ni hitta fakta om vilka biverkningar dettas vaccin kan har. Enligt visa uppgifter har många dött till följ av vaccinet. Visst är det nödvändigt och viktigt att vaccinera där det brutit ut en svår smittsam sjukdom i vissa akuta situationer i tex fattiga länder.  Men att vaccinera sig mot allt möjligt för säkerthet skull verkar inte vettigt.

Ofta när vi åker utomlands frågar aktiva mig om dom behöver vaccinera sig. Jag har aldrig vaccinerat mig. Men om man ringer Vaccinationscentralen vad tror ni dom svarar? Jo naturligtvis att det är oerhört viktigt att ta sprutor mot både det ena och det andra. Varför – jo dom lever ju på att sälja sprutor och  propagerat ju ”naturligtvis” för en hel massa sprutor. Om du t.ex. åker till Kenya kostar det mellan 2-3000kr.

Kanske är jag extra försiktig med läkemedel eftersom jag råkade riktigt illa ut för 15-20 år sedan. Jag hade problem med inflammation i prostatan och hade fått pencillin mot problemen. Efter någon dag fick jag 40 graders feber och trodde jag hade Hongkonginfuensan eftersom det härjade fritt då. På  4e dagen när kroppen blev helt röd och fortfarande med  40-graders feber åkte jag till sjukhuset. Dom lade in mig på intensiven efter som det visade sig att jag fått allergi mot pencellin och mina vita blodkroppar var i botten. Det var jobbiga timmar på sjukhuset men jag hämtade mig .

Tycker faktiskt att naturen skall ha sin gång och att för mycket  manipulerande kan inte vara bra för evolutionen. Ta tex användandet av antibiotika som många varnar för att vi använt alldeles för mycket. Visst e det mycket dramatiskt och tragiskt med att det dör människor ibland i sjukdomar som går att vaccinera sig emot.  Men döden är egentligen en helt naturlig del av livet och det enda helt säkra i livet är faktiskt att vi alla skall dö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0