Nu behöver SÄPO mer pengar igen

Nu har det gått för lång tid utan några större några störningar i samhället. Hotet mot Sverige och oss medborgare har ökat säger justitieministern som förstanyhet på TV-nyheterna i kväll. Säpos pengar helt enkelt börjar ta slut och vi skall skrämmas upp lite lagom och därför är det dags att hålla grytan kokande” ,tror jag. "Vi måste jobba förebyggande” säger justitieministern och under stor hemlighet naturligtvis tillägger jag. För allmänheten måste hållas utanför och inte få insyn i verksamheten naturligtvis.

Nollvisionen skall gälla även här ”naturligtvis”. Ingen skall behöva bli utsatt för ”terrordåd” och behöva känna sig orolig. Men nyheten skapar ju precis det som man inte vill uppnå. Vad är priset? Jo ännu mer kontroll och stora onödiga ekonomiska kostnader. Ingen kan ju säga nej till ökat skydd för oss medborgare. För naturligtvis vill säpo oss väl, det finns väl ingen kan väl tvivlar på?

George Orwells idéer i boken 1984 närmar sig med stormsteg dvs. konstant övervakning av alla medborgare av "staten", och hjärnkontroll av allmänheten. Staten styrs av ett politiskt parti som går under namnet "Partiet". Individen är alltid underordnad staten (läs säpo), och det är den filosofin som gör att Partiet kan manipulera och kontrollera människorna.

Men vad vet jag? Jag är ju bara en sjukligt misstänktsam person som ser spöken överallt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0