Bankerna för vem?

I veckan skulle jag sätta in överskottet från kafeterian vi hade i samband med ungdomstävlingen Adventsspelen som vi i Utby IK arrangerade! Någon sa att då måste man ringa banken först och förvarna att man kommer ! Sagt o gjort. Jag försökte då  ringa olika telefonnr på klubbens bank men överallt frågade dom bara efter personnr och eller kontonr och ingen av alla knappar ledde till personlig service.

 

På 4e försöket kom det efter en lång väntan en dam som svarade. Halelulija. Bad då få tala med någon av bankkontor i Göteborg som kunde ta emot kontanter (dom flesta kontor är ju kontantlösa i dag) och samtidigt ville jag växla till mig lite 5-or och 10-or.  Nej, vi lämnar inte ut några telefonnr. till våra kontor, svarade damen. OK…  men kan jag få ett emailadress som jag kan kommunicera med då? Nej vi får inte lämna ut det heller, blev svaret!

Ställer då frågan. - Vill ni inte ha några kunder ?  - Jo men om du säger vad du vill kan jag maila och framföra det till någon på kontoret så tar dom kontakt med dig! 

Förlåt – det är väl kanske  inte meningen att vi vanliga små människor skall störa dom viktiga människorna som jobbar på bankerna. Undrar om ännu viktigaste människor som Leif Johansson,  P G Gyllenhammar, Håkan Dahlström……… inte heller får prata med personalen på respektive kontor direkt om man vill sätta in pengar. Men jag hade ju bara 46000 kronor att sätta in och dom viktiga människorna har väl kanske mycket mer pengar i påsen! Det kostade naturligtvis 200 kronor att räkna upp pengarna och sätta in dom. Undrar om Gyllenhammar också behöver betala 200kr om han lämnar in pengar som skall räknas upp?

 

Klart man kan förstå att bankerna skall ta betalt av oss småaktörer när vinsterna bara blir ca 80 000 000 000 kronor för 2012…….och så dom har råd att betala dom viktiga – duktiga fantastiska övermänniskorna till bankcheferna 6-7 miljoiner/år plus bonus så dom orkar arbeta. Annars flyttar dom utomlands dom stackarna. Och det vill vi väl  naturligtvis INTE?

 

Man kan ju undra hur det går för våra äldre som inte vill/kan ha datorer. Går dom snällt in och betalar 50kr extra för varje räkning som skall betala? 

 

Det är skillnad på folk och folk igen! Inget nytt på himlen!!!!!!

 

 

Ps. Förresten har jag bidragit med ränteintäkter till banken med 2 200 000 på mitt radhus inköpt 1987 men det är ju felräkningspengar för dom. ! Ds


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0