Judarnas enorma makt

Enligt judisk religiös (halachisk) tradition är en jude någon som fötts av en judisk mor eller konverterat för en erkänd rabbin. Antalet judar är ungefär 13,4 miljoner i världen (0,000003%), varav ungefär 18 000 i Sverige. I USA finns ungefär 6,5 miljoner judar och i Israel ca 6 miljoner.

Jag har alltid undrat varför Judarna har haft sånt enorm makt/inflytande över USAs regering och deras beslut och inte minst varför USA alltid stödjer Israels i FN med att lägga in veto inte sällan mot resten av övriga Världen.

Vill omgående för säkerhets skull poängtera att jag inte är på något sätt är sionist/judehatare. Precis som jag inte är islamhatare etc. man kan ju inte hjälpa att man växt upp och hjärntvättats in i sin religion. Men jag fullständigt hatar ALLA religioner. OBS - inte människorna som TROR. Jag har både judiska och muslimska goda vänner. Men de som tillhör sin religion TROR att just deras religion är den rätta. Och ofta tycker samma människor att andra religioner är helt fel. Det innebär en enormt fanatism och dessa människor kan/vill inte ens försöka förstå något annat. Man är helt låst i sina tankar. Helt djävla otroligt. Och varför är det så vanligt att i de flesta religioner är 50% av människorna är marginaliserade. Kvinnorna.

Tror ni det är en man eller kvinna som skrivit Koranen och Bibeln?

 

 Var finns 50% av mänskligheten (KVINNORNA) i religionerna ???

 

Men tillbaka till judarna. Med runt 7 miljoner judar av USA:s 312 miljoner blir det ännu mer konstigt… Det betyder att ca 2 % av befolkningen har en enorm makt i, fortfarande kanske, väldens starkaste ekonomiska makt USA. Skrämmande!

Frågan kvarstår. Varför denna enorma makt och inflytande? Det enda jag kan förklara det med är för att judarna traditionellt är mycket duktiga affärsmän och äger stora delar av de ekonomiska tillgångarna i USA. Därför måste t.ex. ALLA presidentkandidater vara kompis med judarna eftersom det ju gäller att få in så mycket pengar som möjligt till sin presidentkampanj i världens största demokrati. Halleluja. Mest pengar vinner! Så har det alltid varit i världens största fria demokratiska land  United States of America

Naturligtvis var det därför Mitt Romney åkte till Israel och fjäskade med Israelerna inför höstens presidentval. Sim Salabim och nu har Mitt Romney helt plötsligt samlat in mer pengar (100miljoner dollar) till sin presidentvalskampanj än Obama (”bara” 75 miljoner dollar).

 

Money talkes again…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0