ISLAM - muslimer

Det gäller verkligen att inte blanda ihop korten.

Islam är en religion som utgår ifrån en gammal bok dvs. Koranen. Enligt de rättrogna skall man mer eller mindre följa Koranen helt bokstavligt ord för ord eftersom det är Guds ord. Inte för att Bibeln är mycket bättre men där kan dom rättrogna tolka skrifterna lite mer subjektivt. Om det nu är bättre eller sämre vet inte jag -  troligtvis lika illa.

Var finns halva befolkningen dvs kvinnorna

Däremot vill i alla fall inte jag  direkt klandra de människor  som är Muslimer .  Tänk själv om du varit tvungen att rabbla texter i koranen sen du född var. De människorna har ju inga andra referenser att gå efter annat än den totala sanningens enda väg.  Självmordsbombare är något av det absolut värsta, sjukaste och vidrigaste jag vet som ofta utsätter helt oskyldiga människor för lidande och inte sällan mord. Men tänk dig själv att du blivit hjärntvättad att om du spränger dig själv och tar med dig ett gäng onda människor så kommer du få ett evigt liv i himmelriket och bli granne med Allah him self. Det står ju i Koranen att om du inte tror på Allah är du en ond människa och inte värd att få leva. Så jag själv ligger ju djävligt illa till.

Min poäng är att det faktiskt inte är den muslimska människan som är ond utan den Islamska ideologin som är ond. Precis som under den Nazistiska tiden i Tyskland. Man kan faktiskt säga att många Tyska människorna som hjärntvättats av Hitler var nästan lika ”onda” som dagens självmordsbombare.
Detta betyder att ideologier kan göra ”goda människor” med fel uppväxt och ”fel” utlysning kan bli riktigt fruktansvärt onda människor och utföra fruktansvärt onda gärningar!

Det är lätt för oss att säga att man har ett eget val men så lätt är det inte alltid. Men det viktigaste är att göra skillnad på ISLAM och människorna som är hjärntvättade av att tro på Koranen/Guds ord.

Med detta som underlag måste jag som ”vanligt vara pessimistisk” (realistisk om du frågar mig) att jag tyvärr aldrig kommer att få uppleva demokrati och välfärd i nuvarande starkt Islamiska länder.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0