Äntligen måndag

Hur många känner som jag att det äntligen är dags att gå till jobbet igen efter helgen? Förhoppningsvis en större del av er, eftersom jobbet  ju är en stor del av livet. Men är inte så säker på att det stämmer för huvuddelen av Svenska folket. Upplever tyvärr att många på fredag upplever att det äntligen är fredag och man längtar efter att gå via systemet och få supa skallen av sig under helgen för att glömma alla problem man haft på jobbet under veckan. Hoppas jag har fel ”som vanligt” och att även detta bara är en (felaktig) känsla jag har.

Har nämligen ett jobb som jag verkligen älskar. Älskar för mycket tycker nog bl.a. min fru och visst kan det vara så ibland eller kanske mera har varit så. Dessutom alldeles för engagerad enligt inte minst folk i Göteborgs friidrottsförbunds styrelsen. Känner mig i alla fall oerhört priviligerad att ha fått jobbat som idrottskonsulent i stort sett hela mitt liv. Att älska sitt jobb är inget motsattsförhållande till att vara ledig o tycka om sin lediga helg, fritid, semester etc. Det är naturligtvis också viktigt att se fram emot, tycka om och njuta av.

Igår (söndag) var jag lite sjuk men idag har jag inte tid att vara sjuk längre så nu är jag på benen igen och jobbar. Hade jag haft ett jobb jag ”hatade” hade nog sängen varit ett naturligare alternativ.

Jag har naturligtvis också haft korta perioder i livet när jag själv haft en klump i magen varje måndagen när man skulle gå till jobbet. Men det var en kort period när jag provade ett annat jobb i 1 år. Så lite vet jag hur det kan kännas. Jag har också haft perioder i livet när ingenting var roligt under en ganska lång tid men det är en annan historia som vi kanske får ta en annan gång.

 

Ha en trevlig vecka på jobbet, på dina fria lediga timmar i veckan och se också fram emot en trevlig helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0